Sunday, July 11, 2010

Harapan seorang ibu...juga isteri..

"i wish that i can be a good friend to my lovely kids....and also to my beloved husband.."

Saya rasa mesti semua orang yang dah berumahtangga harapkan mcm tue kan..selain jadi isteri dan juga ibu pada zuriat mereka..setakat nie saya tak dapat rasakan lagi kepuasan menjadi 'sahabat' kepada anak2 juga suami..tapi tak tahu la pula pada pandangan my hubby atau anak2.Tapi apa yg pasti...saya amat berharap sangat2 bila mereka meniti dewasa..mereka dapat jadikan saya sebagai seorg sahabat yg paling dekat pada mereka...saya nak mereka luahkan segala yg mereka rasa nak luahkan..itu doa saya..semua nie tak bermaksud saya akan sekat 'sosial life' mereka..tapi saya tak nak mereka jadi mcm segelintir remaja yg di luar sana...terlalu percaya pada sahabat hingga sanggup ketepikan keluarga..especially their family..dan..buat yang bukan2..Nau'zubillah...Saya harap juga supaya en hubby pun begitu..dan saya juga cuba utk jadi sahabat juga pendamping yang setia pada en hubby..susah senang dia..jatuh bangun dia dalam karier..saya nak en hubby tahu..saya selalu disampingnya..(it's me too emotional..this time...hu3..) Semoga Allah SWT memperkenankan doa saya..AMIN..


p/s:so guys..u all ada tak ape2 tips untuk dikongsi bersama saya...utk jadi seorg sahabat yg baik to our kids..can we share it together..


No comments:

Post a Comment