Thursday, April 29, 2010

cerita...cerita...cerita...


...arghhhhhhhhhhhhhh.!!!!!...sedap betul bila menggeliat..hilang segala lesu dan letih..hu3.. 1st may...Hari buruh..sepatutnya x yah keje..hu3..tapi ape boleh buat dah jd satu kewajipan utk aku dan juga ibu2 di dunia nie..hari pekerja pun kena keje...(housework)..
Seperti biasa ler..bangun pagi rutin ku adalah mengemas.Tapi kali nie mengemas juga tapi mn yg dan jer (sempat dicapai tgn)..mana taknya..aku teringat yang soalan periksa tak buat lagi.Apa lagi,terus buka laptop...tengah sibuk2 buat soalan periksa..my little son datang dgn muka yang agak bosan,di tangannya penuh dgn his toy cars..dan dengan selamba dia kata... ' ayah tue, citer...citer..citer...' rupanya dia kelahi dgn si ayah..ayah tak layan dia..ayah tgh sibuk melayan movie..hahahaha...siannyer dia..tak berpeluang nak tonton his favourate cartoon..
..jadinya ibu pun pujuk la dia..ibu suruh dia buat latihan dlm buku kerja si kakak...sambil buat keje tue..mulut dia tak habis2 membebel...isu yang sama juga.."ayah tue asyik citer jer,adik nie nakk buat keje sekolah pun x boleh"kah3..takde kena mengenapun sayang...punyalah dia geram tak boleh tgk kartun..

..my lovely son..

Wednesday, April 28, 2010

Doa Buat Kekasih..

Doa Ku Untuk Mu.

Dengan nama Allah,
Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Ya Allah...
Seandainya telah Engkau catatkan, Dia milikku tercipta buatku, Satukanlah hatinya dengan hatiku, Titipkanlah kebahagiaan antara kami, Agar kemesraan itu abadi ...

Ya Allah...
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihi, Seiringkanlah kami melayari hidup ini, Ketepian yang sejahtera dan abadi, Maka jodohkanlah kami...

Tetapi Ya Allah...
Seandainya telah Engaku takdirkan, Dia bukan milikku, Bawalah dia jauh dari pandanganku, Luputkanlah dia dari ingatanku, Dan peliharalah aku dari kekecewaan...

Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti... Berikanlah aku kekuatan, Menolak bayangannya jauh ke dada langit, Hilang bersama senja yang merah, Agar ku sentiasa tenang, Walaupun tanpa bersama dengannya...

Ya Allah yang tercinta...
Pasrahkanlah aku dengan takdirMu, Sesungguhnya apa yang telah Engkau Takdirkan, Adalah yang terbaik untukku, Sesungguhnya Engaku Maha Mengetahui, Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini...

Ya Allah...
Cukupkanlah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku, Di dunia dan di akhirat, Dengarlah rintihan dari hamba-Mu yang daif ini, Janganlah Engaku biarkan aku bersendirian, Di dunia ini mahupun di akhirat, Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran, Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman, agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup, Kejalan yang Engaku redhai, Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh dan solehah...

Ya Allah...
Berilah kami kebahagiaan di dunia dan kebahagiaan di akhirat, Dan peliharalah kami dari azab api neraka,

AMIN... AMIN... AMIN...
YaRabbal'aalamiin..

Indahnya hidup ini...jika..

....pagi2 nie tetiba terasa indahnya hidup ini..bangun2 tidur jer ada yg ucap..selamat pagi sayang..

...dapat ulang semula zaman kanak-kanak yg sangat kelakar..penuh dgn ragam..nakal..ceria..mandi sungai..panjat pokok dgn kengkawan..main kejar2..main getah..main baling selipar..main basikal...pergi ngaji dgn kawan2 naik basikal..sangat indah....

...dapat baiki kesilapan yg pernah dilakukan pada masa lalu...mcm...result exam..(main2 jwp peksa..hu3)..fokus kat study...buat keputusan dlm sesuatu hal yg sememangnya memberi kesan dlm kemahiran dan keyakinan diri...(kih3)..

...dapat jumpa kawan2 yang dah pergi...kerana kenangan bersama2 mereka sangat indah..miz u a lot guys...

...dapat jadi insan yg di senangi oleh semua orang...

...dapat apa yg kita mahukan..semudah memetik jari...(magic...)

...dapat beri yg terbaik pada yg tersayang...(of course my family...)

DAPAT...kalu doraemon wujud...hu3.....

Apepun..aku rindukannya....
Abang...auni..n ajim..kamu semua adalah SUMBER ILHAMKU...
Indahnya hidup ini bila ibu dapat kalian semua dlm hidup ibu...sangat indah..

Sunday, April 11, 2010

Ya Tuhan..

...tersentuh hati bila lihat rakan sekerja terbaring di katil hospital...tak kenal siapa..tak tahu dirinya di mana..siapa keluarganya..tapi apa yg buat aku jadi kuat bila lihat si isteri dgn penuh sabar..prihatin..kasih..di sisi si suami....tinggal kan anak yg baru berusia 2bulan..utk menjaga si suami di hospital..
Aku cuba meletakkan situasi itu pada diriku..Ya Tuhan...mampukah aku?..tapi aku percaya..Sesuatu ujian yg dtg pada manusia dari-Nya..masih mampu utk di atasi..kerana Allah tak akanmenguji manusia di luar kemampuan mrk...
Aku ada bertanya pada suami..bagaimana sekiranya..aku yg terlantar begitu..adakah dia akan terus di sisi atau meninggalkan aku?...Jawabnya...dia akan menjagaku...semoga apa yg di lafazkan tulus dr hatinya..dan aku juga tidak menolak kemungkinan bila kita diuji...ada masanya janji tinggal janji..doaku..dan harapan ku..semoga kita akan terus bersama dalam susah dan senang...AMIN..
Buat kak anis dan keluarga..semoga tabah menghadapi dugaan..kami doakan..semoga semua urusan berjalan dgn lancar..dan ustaz akan sihat seperti sedia kala...AMIN..
* ...istri sanggup bekorban segalanya utk suami...suami?...renung2kanlah...*

Perjalanan Hidup Kami

Daisypath Anniversary tickers