Saturday, September 25, 2010

Terharunya hati nie bila...

Tiada apa yang dapat ku gambarkan..
tatkala melihat dan membaca ucapan si kecil ini..
dia..anak yang berusia 5 tahun..sungguh bijak berkata-kata..
amat matang pada usia begitu..
sudah tahu erti MAAF
tue yang amat sangat marah pada mereka yang dah 'dewasa'
atau dalam erti kata lain dah 'tua'..
susah sangat nak luahkan kata maaf bila buat salah...
mereka harus belajar dengan kanak2 kot...
walau bukan di ucap tapi boleh melalui tulisan..seperti si auni nie..
sayang auni..pandai anak ibu...
amat sangat terharu hati ibu bila baca nota auni..
ibu ingat apa yang dia nak tulis..asyik tanya..mcm mn nak eja 'wat' la..
'ye' la...tue yang jadi ayat pasar..okla..asal mesej yg nak disampaikan tue ibu faham..
so kakak...next time..
when u grown up...dah bertambah dewasa,...
jgn pula lupa perkataan 'maaf'' tue bila dah buat salah yea...


ada aku kisah????

memang susah nak judge orang..tapi bila dapat peluang jgn ler sesuka hati nak 'hit' org..ape kes..
oleh kerana terlalu GERAM!!!!maka terpacul dari mulut nie macam2....pandai sgt ke dia? hebat sgt ke dia?..kalau rasa bagus sgt..next time buat semua sendiri!!! jgn nak suruh org..kalau dah tersepit nak kan pertolongan org...lembut gigi dari lidah!!!!dasar @@222@@@@!!! nak tegur org,tgk diri sendiri dulu....bosan weih!!!!mentang2 diam....ingt sesuka hati nak 'damn' org eak...bleh blah la...huahahahahaaaa...layan game lagi best ma..dadada...nak menenagkan hati..hu3

Sunday, September 19, 2010

Salam Aidilfitri 2010 part 2

Sesuci sehening subuh..
sesuci hati dan nurani..
Buat suami tersayang..
Maaf zahir dan batin ayang pohon..
halalkan makan dan minum..
maafkan keterlanjuran kata juga perbuatan jika ada..
maafkan segala khilaf yang telah berlaku antara kita..
sekiranya ia berpunca dari ayang..
selama kita bersama..
Maafkan ayang jika ada kekurangan...
dalam..
menyediakan keperluan sayang..
makan dan minum..
pakaian..apa saja..
Maafkan ayang jika ragam ayang..
buat abang terasa hati..
Ayang hanya insan biasa..
insan yg serba kekurangan..
tak lari dari melakukan kesilapan..
Maaf sekali lagi dri hati nan tulus ini..

ini lah keluargaku..

Bersalam-salaman..
bermaaf-maafan..
di pagi yang mulia ini..



ibu dan ayah serta saudara perempuanku..


ibu dan saudara perempuanku..
also my kids..
saudara lelaki????
this year..2 org hero mak yang tak dapat beraya bersama..
mereka bertugas di pagi raya..
so,
salam lebaran..maaf zahir batin untuk saaban dan hamdi




Nur Auni Naqiba
pose istimewa di pagi lebaran..
pagi raya tanya semua orang..kenapa hari nie semua orang tak puasa..
org tak puasa hari nie sebab..
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
DAH RAYA LER KAKAK!!!!!!!!!!!!




Aidilfitri 2010 part 1

Syahdu lebaran menjelma kembali..
bersama memori semalam..
hadirnya mereka dalam hidupku...
memberi peluang utk ku merasa bahagia..
bahagia bila di sayangi dan cintai oleh suami..
bahagia bila dapat mendakap tubuh comel si cilik..
bahagia dapat melihat keletah si cilik..
bahagia bila melihat mereka tersenyum di hari lebaran ini..
ku panjatkan kesyukuran kehadratMu..
dengan limpah kurniaMu..
aku dapat bersama mereka..utk kesekian kalinya..
menyambut lebaran bersama..
..MaLAm RaYa..

aktiviti si kecil..bermain bunga api..
gembira nyer dia dapat pelepasan bermain bunga api..
every single minute keep asking..
'bila nak malam nie ibu?'
tak sabar nak main bunga api...
kakak..macam biasa ler..'cool'..
walau agak penat selepas berpuasa tapi..masih gagah untuk bermain bunga api..
mereka bermain bunga api sambil di awasi si ayah..
takut nanti kereta ayah di cucuh bunga api dek heronya..
huahahahaaa..


..PaGi LeBaRaN..
Nie la dia..my hero..
ada saje aksi dia..naik pening orang dalam rumah..




Jom dik kita makan kuih nenek..
hehehehe..
orang lain sibuk kemas,dia sempat rasa kuih dulu...
"ibu.....bila nak tukar baju raya!!!!!!!!!!!"

Tuesday, September 14, 2010

OnE MaLAysIa

1st of all..
SELAMAT HARI RAYA & MAAF ZAHIR BATIN
hish..salah entry ker salah tajuk nie..
actually nak citer gak pasal raye tapi nnt ler dulu..byk sgt citer best masa raya hari tue..
this time nak share citer pasal One Malaysia..
Semalam..my hubby starts working..half day..
he said,his supplier wanted 2 give something..
as usual..i suker ler dgr coz..before this hubby akan dapat Handphone..r notebook..
hehehehehe...
But, this time..telahan saya tak tepat ler pulak..
en hubby dapat...
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:

packaging nampak best jer erk...
kuar dr boot kete berkobar2 hati den...ingt ape ler dia dapat..
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
::

:
::
:
:
:
:
:
:
NAH...beg tersebut bertukar tangan..
Ape nie bang?????

kotak mmg cantik..i suka..unik..
la hai..rupanya..


MOONCAKE
so beautiful Malaysia..variety celebration...that we can celebrate together...
1st question...to my hubby..
is it HALAL ka...
he said...
HALAL ma..
takut la kan..1 malaysia gak tapi kena kira halal dan haramnya..
we still have a gap..
jgn main belasah jer nak tunjuk harmoni..
mereka pun tahu pantang larang kita..tapi yg muslim nie kekadang wat halal mana yg haram..
sedap beb...
huhuhuhu...
so..next entry kita citer raya pulak eak..



Wednesday, September 8, 2010

Oh my dear..so cute..

NuR AuNi NaqIbA
&
HaZiM FaKHrUdDiN

Our Sweetheart





He..he..he..
This entry..i want to show u some pics my little princess 'BERSAHUR'..
almost 4 or 5 times since fasting month..
she woke up during bersahur...
selebihnya...
:
:
:
:
:
:
:
:
Jom Tengok Apa Dah Jadi...
;)
:
:
:
:
Hari2..setiap pagi..Jenuh ayah kejutkan Auni..untuk sahur..
Sudahnya ayah terpaksa dukung Auni dari bilik ke dapur untuk sahur..
:
:
:
:
TAPI
:
:
:masih gak dia:
ZZZZzzzzZZzZZZZzzzzZzZzzzz!


Her eyes cant open.... but..her mouth still can open..
ngeh..ngeh..ngeh..
:)
tak caye..tengok ler sendiri..pics kat bawah nie..




hahahahaha...
recite niat posa pun her eyes still close..


..nasi sampai jatuh atas sofa..punya lah dia sayang nak buka mata tue..


Itu lah dia ragam kakak bersahur...
pejam..tetap pejam mata tue..
mulut terus mengunyah makanan..

tapi..

hari nie.. dia buat permintaan..

nak tau dia minta ape?
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
;
;
;
;
;
;
;
;
;

CUTI PUASA
daaaaaaaaaaa..

why?

:
;
:
:
:
:
:
:
::
:
:

today..we all decide to cook some meals..as usual before celebrating hari raya..
kami akan bertukar-tukar juadah dengan jiran tetangga dan saudara terdekat..

so
:
:
:
:
her request is approved by her father..





Syahdu menjelang Syawal..

2010

SaLaM AiDilFitRi...

Pejam..celik...pejam..celik..
tanpa kusedari begitu pantas masa berlalu..hampir sebulan umat Islam menunaikan fardu puasa..begitu juga aku..tinggal beberapa hari saja lagi Syawal bakal berkunjung tiba..So...persoalannya di sini..

Apakah penghijrahan anda pada bulan ramadhan kali ini?

Apakah perkara terindah yang di lalui sepanjang Ramadhan ini?

Apakah perkara yang tidak ingin berulang lagi di sepanjang Ramadhan ini?

Apakah yang menyentuh hati ini sepanjang Ramadhan ini?

Terlalu banyak persoalan pula ye...Errrmmm...let me share with you all...

Penghijrahan..,
Rasanya tak perlu tunggu bulan hijrah baru kita nak berubah..perubahan yang baik tidak perlu menunggu satu waktu yang lazimnya diperkatakan orang bila masuk tahun baru..bagi saya selagi kita dah bersedia untuk berubah utk sst kebaikan..teruskan..For this year Ramadhan..i wish to be a good wife for my hubby..a good mother for my kids..be a good friend for both of them..be a good daughter for my parents..be a good teacher for my pupils..insyaAllah..i keep on trying to be that...itulah penghijrahan yang perlahan2 saya cuba lakukan..coz..utk berubah bukan mudah..jadi kesempatan Ramadhan ini saya pergiatkan lagi usha itu..insyaAllah..

Perkara terindah....
Ramadhan kali ini sangat indah..pertama sekali..puteri sulong kami mula berpuasa..walau pun ada bbrapa hari she skips fasting..i dont mind..coz..saya sendiri masa kecil dulu darjah 2 baru mula posa penuh..ngeh3..tapi dia..5 years..she did it very well..dan apa yang buat saya lagi kagum dengan dia..she don't mind if we eating infront of her..how strong she is?..ibu 'tabik spring' kat kakak...Love u Auni..hopefully u be a solehah daughter..we proud with u..
..dan Ramadhan kali ini juga kami sekeluarga dapat berterawih bersama di masjid...walaupun tidak setiap hari..tapi kami dapat tunaikan bersama..sangat terharu bila anak2 boleh ikut terawih sekali..indah...sangat indah memori ini..anak2 lain bila parents diorg terawih mereka akan main di masjid..so agak bising ler sikit..tapi setakat nie..Hazim is undercontrol lagi..join solat..even solat dia just follow what other people did..kira ok la tue..permulaan yang baik...

Perkara yang tak ingin di ulang...
Kalau boleh jauhkan la sikap iri hati..cemburu yang tak bertempat...dan tidak menghargai sst yang ada..i mean all these things not only for myself...but all of u too..sikap iri hati..dan cemburu..dengki...mengundang bermacam hal..sehingga membawa kepada kematian...penderitaan seumur hidup..kenapa msti berlaku di bulan yang mulia ini..sepatutnya kita jadikan bulan ini sbg satu tapak permulaan untuk jauhkan semua ini..perbaiki ibadah..(i'm not a ustazah....but...just remind myself too guys..)..kita manusia..tak pernah lari dari kesilapan..
Hati tersentuh bila...
Semakin hari ada sahaja kisah buang bayi..bapa rogol anak..rogol budak kecil..nafsu manusia atau binatang?Ya Allah..kau jauhilah semua ini dari berlaku pada ahli keluarga ku..dan..hati ini amat sayu dan tersentuh...bila Syawal semakin hampir ada insan2 yang kurang upaya..merintih..merayu kepulangan ayahbonda yang hilang entah ke mana..tergamak sungguh hati mereka buat anak2 macam tue..bila anak2 dah berjaya in futere..mula lah keluar kat news bgtau org ramai anak2 tak peduli mereka..tapi pernah mereka imbas perkara yg dah mereka buat satu masa dulu pada ank2 mereka..pada ibu bapa mereka?..ermmm..wallaua'lam..
apepun...saya bersyukur kerana Ramadhan kali ini..saya masih berkesempatan menyambutnya dengan insan2 tersayang...semoga Ramadhan kali ini...membawa seribu rahmat buat kami seisi keluarga juga insan yg di luar sana...InsyaAllah...

Perjalanan Hidup Kami

Daisypath Anniversary tickers