Saturday, August 23, 2014

Penghujung Lebaran 2014

Raya kali ni... x tau la nak kata macam mana ye..
Meriah???
Errmmmm biasa je kot.. 
Anak2 mungkin la meriah...yeke??

Tanya kakak ... dia pun jawap.. x meriah..
Tanya hazim ... semuanya ok je..

Tak tahu kenapa...tapi mmg x tahu nak jawap apa..

Raya tahun ni.. kami banyak memerap di rumah sebenarnya... hanya pergi ke majlis undangan perkahwinan rakan2 dan saudara mara..

Apepun... syukur alhamdulillah sbb masih diberi peluang meraikan lebaran dgn yg tersyg..
Syukur Alhamdulillah..

Friday, August 8, 2014

Ceritera Aidilfitri 2014 : part 4


Tiada kata secantik bahasa..
Tiada indahnya dlm sesuatu perhubungan jika ikatan itu terlerai tanpa alasan..
Berkawan biar beribu...berkasih biarlah satu...

Terima kasih sahabat...
Hampir 17 tahun...
Ikatan persahabatan ini..
Suka duka kita lalui dalam mengenal hati budi masing2...
Kekurangan dirimu...ada lebihnya pada diriku..
Kekurangan diriku..ada lebihbya pada dirimu...

Alhamdulillah..
Setiap tahun...lebaran menemukan kita..

Terima kasih di atas kunjungan kalian...
Semoga.. anak2 kita akan meneruskan ikatan persahabatan yg dah terjalin antara kita..

Terima kasih Nana..
Mohon ampun dan maaf sepanjang kita kenal...
Sekiranya tutur kata dan perbuatan ini ada menyinggung hati..
Sedangkan lidah lagi tergigit... ini kan pula kita...


Tidak lupa juga buat teman2 lain...yg pernah hidup bersama2...suka duka bersma selama di Uitm Arau.. dan masih lagi berhubung sehingga kini... 
Macam2 hal dilalui bersama..

Sesungguhnya.. persahabatan ini sgt berharga..
Ya Allah...Ya Tuhanku..
Aku bersyukur kerana dipertemukan dgn mereka
Semoga ikatan ini berpanjangan..Ya Allah..
Semoga kami sentiasa mendapat lindunganMu .. 
Ya Allah..

Dik Non. Aties. Aida. Oja. Elia. Wan. Wati. Erma. Faizah. Mun... 
ROTU batch Arau
DIB batch 98/01 Arau



Thursday, August 7, 2014

Ceritera Aidilfitri 2014: part 2

Sambutan hari jadi buat ... 😊😊
Nenek Ani & Muaz


Hari lahir nenek sepatutnya disambut pada hari ahad.. 3 ogos.. tapi sambut awal dgn muaz sbb semua ahli keluarga ada..
Hari lahir muaz pula dah lepas.. 31 julai..
Disebabkan masing2 sibuk...jadi lambat la sambut... 


Thank you to Mak Ijah
Sebab tolong BELI kek utk muaz dan nenek..
(Uitsss kene higlight word...kek..)
Mahu tak mak long highlight.. udah ghupe ceti mak ijah remind kat mak long...ahaksss...
Apepun cayang ko ketat2 mak ijah


Lilin tu entah kali keberapa berjaya dipasang dan bertahan... muaz tak sabar2 nak tiup...letih mak su pasang lilin tu..

Hanya dengan sekali tiup.. Muaz Iman berjaya memadamkan lilin2 yang ada..tanpa bantuan org lain ok...kesian ghufran kat tepi tu..tak dibagi peluang langsung ghufran nak tiup...
Hahahahahaaa


Tapi bila bab potong kek... abg long moncheh tak buleh sabar dah...terus mencelah nak join potong kek...hehehehee
Kek tersebut berjaya dipotong dgn pelbagai gaya oleh mereka berdua...hi3..
 Lupa pulak nak mention... anak2 riang ria tu sambut birthday on friday.. 1st august..
Selepas selesai majlis akad nikah pak amdi diorang..

Buat Mak..

Semoga mak panjang umur..murah rezeki..diberi kesihatan yg baik spy dpt melakukan ibadat dgn selesa..dan sentiasa dilindungi olehNya daripada perkara2 yg tidak diingini...
We love mak so much!!!
Sahabat...kekasih..suami..dan harta boleh ditukar ganti..tapi..
MAK..
Tiada yg mampu menjadi pengganti..

Buat Muaz...
Semoga menjadi anak yang soleh..pjg umur...murah rzki..dipermudahkan dlm menuntut ilmu dunia dan akhirat..
Sayang Muaz...

Mak long sayang Ghufran..Muaz..Mirza..Ghaffar..
Semuanya hero2 mak long..
Team football abg hazim...
Kawan gaduh kakak auni...
Heheheee

Ceritera Aidilfitri 2014 : part 1

Assalamualaikum..

Syukur alhamdulillah kerana diberi kesempatan menyambut lebaran sekali lagi dgn insan2 tersayang..

1st of all from us..
Herwadi's Family.. 




Kalau ikut turn .. tahun ni sepatutnya di Selangor. Tapi memandangkan adik nak melangsungkan perkahwinanannya..maka kami berhari raya di johor dahulu..

Seperti biasa di pagi raya.. 1 Syawal..
Sesi bermaaf-maafan diantara ahli keluarga

  
Hazim & ayah 😊


Auni & ayah 😊


Sesi bergambar tidak berapa meriah sebab hanya kami yg ada..dan pak long sebelah mak.. adik dan kakak ipar beraya di sebelah mertua...
Hazim..Zaidi... si comel.. Auni


Tapi... malam raya pertama meriah dah.. sbb semua dh balik..
Acara seterusnya ... bunga api...mercun..


Si kakak2 yg setia melayan kerenah si babam yg nak main bunga api tapi takut


Pastu..acara tersebut diakhiri dgn acara bunga api oleh bapa2... 
Ahakss...maklum la dlu xde semua tu kan..

2nd day of raya..
Selalunya hari raya ke dua baru kami baraan..
Rumah yg wajib pergi ..umak mak long..
Bukan takat wajib pergi...wajib makan sekali..
Memang seronok.. 
Sampai kan lepak situ 2 jam pun x terasa.. hi3..
Kenapa lama????
Mahu tak lama.. banyak sesi tu..
Sesi posing2...continue dgn sesi makan2... pastu sesi chit chat gitu...


Makcik2 ni of course la x lepaskan peluang utk posing..tapi al maklum lah kan..askar2 yg ada juga tak akan beri peluang mak3 diorg ber posing...mencelah jer...
Hi...hi..hii


Tengok... kan dah kata.. nak gak join.


Mata entah ke mana semua..


Mata masing2..macam2 arah..banyak sgt kamera..
Dah macam retis plak..


Bila dah ready... masing2 dah penat..hahahahaa...


Last... dapat gak mak3 dgn anak2 bergambar..
Bapak3... sibuk berborak...


Ni...cucu sulong..yg paling tinggi....
Sib baik lepas pintu rumah nenek..hi3


Dua org ni..kalau baik seperti di dalam gambar la ye..
Kalau tak..melalak je kene usik


Anak bujang i.. penat bergambar..omak eh yo yg lobih2 nak bergmbr...
Harus la kan...raye gitu..


Ni di rumah kedua..


Tuan rumah suruh masuk makan kuih...masing2 duduk bawah pokok rambutan...
Rumah seterusnya..
Rumah pak long.. sampai rumah pak long kami dah kepenatan...
Macam banyak rumah pergi baraan... padahal rumah ke 3..
Hahahaaaa...sakan beraya...3 buah rumah sampai pukul 5 dari pukul 11..
Apepun ..
Alhamdulillah dpt beraya dgn ahli keluarga .. yg jauh dan yg dekat berkumpul menguatkan lg ikatan silaturahim antara kami..

Malam...lepas solat maghrib.. kami bertolak pulang ke Selangor...

Bertolak dr pukul 900pm kami selamat tiba pukul 230am..

Alhamdulillah..



Perjalanan Hidup Kami

Daisypath Anniversary tickers