Wednesday, January 30, 2013

Kasut oh Kasut...

Siapa pernah pakai kasut macam nie masa kecik2 dulu...sila senyum...he3...
Bagitau kat anak2...macam ni ler kasut makcik dolu2...sangat ingat ..
Errr.....
Rasa sangat bangga bila ayah belikan kasut ni..
Dulu ibu panggil kasut ni...kasut misi@nurse...
Tak sangka pulak auni nak kasut mcm tu...dia kata mudah nk pakai....
 Ajim muncung bila nyonya kedai tu cakap...that patern is for gugurls jer...
:)

Orientasi 2013

AsSalamualaikum dan salam sejahters
Rasa macam dah lama sangat tak jenguk blog nie.
Diam tak diam dah hampir sebulan sekolah.Nak pos entry ni pun segan..sebab lama terkepam as a draf..

Tak kisah la kan...ibu buat blog ni pun sebab utama utk tatapan anak2 ibu bila besar nanti.Supaya anak2 ibu tahu macam mana keletah mereka masa kecik kecik...mana la nak tau kan..Allah swt tarik nikmat yg ada..x boleh nak ingat apa yg mereka lalui masa zaman kecik2 kan...jd dgn adanya blog nie..anak2 ibu boleh recall apa y mereka lalui masa zaman kanak2..

Apa kata kita layan gambar2 je..
gambar2 sepanjang mibggu orientasi untuk anak2 ibu nie..moh kita layan moh...

Sekolah pagi turn ayah daftar anak2 sekolah..rasanya memang rutin untuk setiap tahun ...kekal sampai anak2 habis belajar sekolah rendah kot...maklum la kan..My laling very busy ma..
(YB kah...suami anda...)

Oh tidak sama sekali...
Memang tuntutan kerja ayah..memaksa ayah sokmo keje...



Pendaftaran sekolah petang pula adalah turn ibu...hehehehehee..usai daftar adik dan kakak...ibu pun beransur pulang...
Alhamdulillah...
Semua anak ibu.. (bunyi nye macam banyak beno anaknya..he3)..x ada meragam pada hari pertama sekolah



Wajah ceria dan penat di hari pertama persekolahan...

Ajim meraih simpati untuk pergi ke kedai....

Kesian anak ibu...pnt ye..
Belajar mmg penat dik...tp rasanya kalu main lompat sana sini...Tak rsa penant ker...penat tak

Friday, January 18, 2013

Linda ♥ Ery 180113

Taniah buat kedua dua mempelai...
Linda & Ery
Telah selamat di ijab kabulkan
dengan sekali lafaz...

Semoga jodoh kalian berkekalan hingga akhir hayat...
Setia hingga hujung nyawa..
Rukun bahagia selamanya...


 So sweet...simple tapi elegan..

 Setia menunggu ... berdebar-debar...
Alhamdulillah. .
Sekali lafaz ...
Welcoming dear...join our club...hu3

 Nie...cik andam Pn Linda tau...saper nak booking utk make up...nanti tanya @ pm Pn Linda eak...

Sorry Mrs Ery...x dpt nak tunggu sampai majlis selesai..sebab nak amik anak sekolah petang...apepun...
You are so sweet...and cute...

Wednesday, January 16, 2013

tq...sangat comel

 
Cute tak??
Terima kasih mak Iijah @fizah fish...
Kakak sangat teruja nak buat..
Hero kecil tu pun sangat2 teruja nak buat..
Mengendeng kat kakak dgn harapan kakak boleh bg satu utk di hias...

Makanya..usai solat maghrib...terus je dua beradik nie mendera mak ucu suruh mix bahan2 tu...

Kakak...sangat berhati2 mewarnakan mermaid nya... 
Dan macam biasa...superhero...mula2 je semangat nak buat...dapat 5 minit mewarna...dah mula keluar macam2 alasan...


Mewarna memang hobi kakak...jadi dia tak banyak masalah nak warna mermaid tu..hazim memang tak suka pada kerja yang berulang dan nak kene teliti..errmmmm....macam2 la kan...

Permulaan yang memberangsangkan....masuk minit ke 5...surrender...aduhai...memang anak lelaki macam ni ke...sabar je lah....

After a few minutes...

TaDa!!!!!!!

The products....
:)



Friday, January 11, 2013

♥Kakak & Adik♥

Akhirnya...kami di sini...
Kalau dulu..kakak dgn adik jelajah Upsi..masih dalam perut...
Hari ni...Alhamdulillah...
Adik dgn kakak datang ke Upsi...
Upsi dah berwajah baru...
Kakak dgn adik sgt teruja ..
Mudah mudahan...kakak dgn adik dpt sambung belajar hingga peringkat tertinggi...

Ingat ye kakak dan adik...kita belajar setiap hari...tiada bataan waktu...hari2 mesti ada sst perkara  y kita belajar...
Tuntut ilmu...perlu ikhlas dan ada kepuasan dlm mencari ilmu...










Tuesday, January 8, 2013

Auni♥07.01.13

Semoga anak ibu dan ayah jadi seorang anak y solehah...menjadi contoh kpd adik..semoga kakak diberi kesihatan yg baik utk menjalani rutin sbg hambaNya..semoga anak ibu dan ayah..cekal hati...sentiasa berusaha..penyabar dan ...Bila mendongak ke langit...jgn dilupa rumput yg dipijak...

We ♥ you kakak auni..

Friday, January 4, 2013

New year..new version...

 Assalamualaikum...
Pembuka bicara utk 2013...

Ya Allah, Ya Tuhanku...
Semoga 2013  lebih baik dr tahun sebelum ni...

Ya Allah Ya Tuhanku....
Jauhi lah kami sekeluarga dr fitnah dan hasad dengki...
Berikanlah kami kekuatan dan petunjuk sekiranya kami diuji..
Murahkanlah rezeki kami sekeluarga...
Eratkanlah hubungan kasih syg antara kami sekeluarga..

Sesungguhya Ya Allah ....
Hanya Kau yg Maha mengetahui lg Maha penyayang...

Amin Yarabbal alamin.....

10th Anniversary..

Syukur Alhamdulillah...
Dengan rahmat-Mu .. Ya Allah..
Dengan izin-Mu...Ya Allah...
Usia perkahwinan kami telah pun meniti 10 tahun lamanya..

Segala suka-duka..di lalui bersama..
bersama mengharungi onak duri berumah tangga yang sesungguhnya amat mengharapkan 1001 rasa sabar..toleransi..dan macam2 lg.. untuk terus bersama..


Ya Allah..ya Tuhanku...
Sesungguhnya kami bersyukur dengan apa yang telah Kau berikan ke atas kami...
Semoga ikatan ini akan terus kekal bahagia hingga akhir hayat kami..
Berikanlah kami kekuatan dan juga petunjuk Mu Ya Allah untuk terus berdiri di muka bumi ini..agar perjalanan hidup kami tidak jauh tersasar dari landasan Iman...dan tuntutan Mu..

Ya Allah...Ya Tuhan ku..
Syukur kehadratmu Ya Allah dengan apa yang telah kau uji ke atas kami...
Dengan ujian dari-Mu..kami terus belajar mengenal hati budi masing2..
 Syukur...syukur...
Alhamdulillah..


ALLAAHUMMA ALLIF BAINANAA KAMAA ALLAFTA BAINA AADAMA WA HAWWAA’A WA KAMAA ALLAFTA BAINA YUUSUFA WA ZULAIKHAA WA KAMAA ALLAFTA BAINA SAYYIDINAA ‘ALIYYIN WA FAATHIMATAZ ZAHRAA’ WA KAMAA ALLAFTA BAINA SAYYIDINAA MUHAMMADIN WA KHADIIJATAL KUBRAA WA ‘AA’ISYATAR RIDHAA.




“Wahai Allah! Satukanlah kami sebagaimana telah Engkau satukan antara Adam dan Siti Hawa, dan sebagaimana telah Engkau satukan antara Yusuf dan Zulaikha, dan sebagaimana telah Engkau satukan antara Sayyidina Ali dan Fatimah az-Zahra, dan sebagaimana telah Engkau satukan antara Penghulu kami, nabi Muhammad, dan Khadijah al-Kubra serta Aisyah ar-Ridha”.



Sumber : Buku Pedoman Do’a Dzikir & Wirid Edisi Lengkap Ust. Drs. Ahmad Seadie Penerbit : Rica Grafika Jakarta (i'm sharing this doa from: http://www.keren.web.id/doa-mohon-panjang-jodoh.html)

Perjalanan Hidup Kami

Daisypath Anniversary tickers