Sunday, August 28, 2011

Raya...raya...raya...

Tahun nie..giliran kami berhari raya di johor..
hari nie kami akan bertolak ke johor
nenek dan atuk dah bertolak pagi2 lagi

ayah tengah tidur..
penat katanya..ok la..asalkan ayah tak mengantuk masa memandu
adik..dr tadi bising...bila nak balik kampung..
kakak...asyik tanya..berapa lama kita balik kampung..

seronok betul anak-anak kan..
hari raya memang meriah untuk mereka..
parents???

sengeh..kira budjet...hahahahahaaa
Alhamdulillah..
rezeki untuk anak2 memang melimpah ruah..

bila sentuh tentang budjet raya nie..
touching lak..sbb bila kenangkan semula lebih kurang 15 tahun yang lepas..
ibu sambut lebaran sederhana saja..
masa tue,atuk kerja sorang..nenek tak kerja..
adik beradik ibu ada 9 orang..
kami kena ikut turn nak dapat baju n kasut raya..
setiap sorang sepasang baju je..

tapi....
sekarang,anak2 ibu n ayah..setiap sorang dapat lebih dr dua pasang baju utk lebaran..

bukannya ayah dan ibu nak bg kemewahan atau berlebihan pada hri lebaran..tapi dah itu budget utk kalian..dan rasanya kami belikan baju raya mengikut kemampuan juga..
selesa..sesuai..

harapan ibu dan ayah..semoga anak2 ibu dn ayah akan ingat jasa kami..
doakan kesejahteraan kami...kebahagiaan kita dunia dan akhirat...
menjadi insan berguna..anak2 yg soleh dan solehah..

kami akan beri yang terbaik untuk kalian..
love you soooooo much!!!

Thursday, August 18, 2011

Akhirnya..ALHAMDULILLAH..

SYUKUR KU KEHADRATNYA...


Penantian ku selama ini terjawap...

InsyaAllah...

akan ku cuba untuk harungi kehidupan sebagai seorang..

ISTERI kpd pasangan hidupku..

IBU kpd dua permata hatiku...Auni dan HAzim..

GURU kpd anak2 didikku..

PELAJAR...utk masa depanku..


YA ALLAH...

KAU..berilah aku kekuatan untuk melalui semua ini..

permudahkanlah urusan ku sepanjang belajar nanti..






Berkat doa ayah dan ibu..

juga suami tersayang...

rakan-rakan...


Tunggu kedatangan ku UPSI...utk kedua kalinya!!!!!!


KAKAK.....ADIK....lepas ni kita akan cuti di TG MALIM...hu3..

Tuesday, August 9, 2011

Dugaan..

Setiap insan di muka bumi ini punya dugaan masing2..tersentuh hati ini bila terdengar khabar rakan2 yang kembali solo..ada yg solo sebab tak sehaluan..ada juga yg solo kembali krn pasangan telah dijemput oleh-Nya....

Apapun...kalian memang tabah...itu dugaan mereka...dugaan utk diri ini? Hanya Tuhan yg lebih tahu...kita hanya merancang tapi DIA yg menentukan...

Semoga Ramadhan kali ini...membawa sirna utk kalian...

Ya Allah...berikan lah kekuatan utk mereka terus berpijak dibumi Mu...dan menjalani hari2 mendatang tanpa insan tersayang disisi mereka....

Amin Yarabbal A'lamin..

Thursday, August 4, 2011

Kawan makan Kawan!!!

Sekarang memang susah nak cari kawan yg sejati..KAWAN MAKAN KAWAN...paling banyak aku jumpa kat dunia nie..Ini lah manusia..

perasan BAGUS..

setiap kali buat keje..nak inform org atasan..

sentiasa memburukkan hasil kerja kawan2..

dia je yg BAGUS!!!


semua orang tak betul..

dia je yang BAGUS!!!


semua orang tak sempurna..

dia je yang BAGUS!!!


DIA...memang la BAGUS SGT!!!!

sbb...

DIA..SGT2 PANDAI...

-bikin cerita

-kondem org

-kipas angin terbaik dr kilang

-talam yg bermuka2..

-tak bleh tgk org lebih..(ibaratnya..dengan org buta pun nak dengki!!)


Selama berkawan dengan dia..aku jaga keaiban dia..kekurangan dia di mata rakan2 lain..tapi ini yg di baginya kat aku..

teramat pedih..

org macam nie memang layak dibuat tukun jew..


satu hari Allah akan tunjukkan juga pada mereka2 yg MENGAGUNG2KAN dia tu..


takpe2...satu hari..satu detik...dia juga dapat akan rasa apa yg KAMI..rasa..

take note dear...

KAU bukan buat aku sorang!!! tapi ramai dah kena dgn perbuatan KAU..yg manis di depan..tapi ular berbisa bila dibelakang KAMI!!!

Monday, August 1, 2011

Hero..BoBoiBoy..tak TAHAN..

Ahakss...my hero yang menggelarkan dirinya..BOBOIBOY...merayu2 nak buka posa..Ibu balik dari sekolah,bka jer pintu kereta terus minta izin nak buka..lapar sangat..ha3..apepun taniah dari ibu sebab adik berjaya posa sampai pukul 3..kakak auni pulak....terpesona dengan roti strawberi adik...hinggakan dia sama2 ikut jejak adik setengah jam berikutnya..he3..takpe sayang..perlahan2...nak ajar anak posa kena la step by step..ikut kemampuan anak juga..kalau anak dah boleh PUASA...jgn pula lupa dengan SOLATnya....bertambah indah puasa anak2 kita..peace!!!!


*SEKIAN DULU...*

Ahlan Wasahlan Ramadhan..2011

Pagi tadi ibu sahur dengan ayah je.Anak-anak semua di kampung..sebab hari nie..kakak dan hazim tak sekolah.

4:00 am
Bangun masak sahur..ayah macam biasa je..tidur dulu..sebab makanan tak siap di masak..he3

5:00 am
Makan sahur dengan ayah. Ayah tanya,kenapa masak lama sangat. Ada menjuk kat menu istimewa eak..
Alamak...dengan senyum simpul ibu tunjuk hidangan atas meja..."hek eleh,nie jer...."
"Bersyukur lah ayah..daripada tak ada apa2 nak dimakan.."
Menu sahur..ayam goreng,sayur kubis + lobak,sambal tomato.....teh o..herba life

5:30 am
Ibu call adik...tapi adik dah tidur..excited nak sambut puasa tak tidur dr semalam..sebab on our way home adik tidur.Sampai rumah pukul 9 mlm bangun..tak tidur sampai waktu sahur..

10:35 am
Call rumah nenek, tanya perkembangan adik. Adik yg sambut phone.
Ibu: adik puasa tak?
Adik: puasa la ibu..ibu....lapar la..kita tak makan lagi
Ibu: memang la..puasa mana boleh makan..adik kan hebat..
Adik: adik dah lapar sangat...(suara yang agak sayu..mengharapkan simpati..)
Ibu: adik baring tengok kartun eak...ibu balik sekolah nanti baru adik makan..boleh?
Adik: OK ibu..balik nanti jgn lupa beli makanan yea! (suara yang cergas buragas...)

Adik...punya la excited nak posa..at last tak tahan gak..kira okla dia bleh puasa even separuh hari dalam usia 5 tahun.Ibu sendiri pun mula puasa umur 8 tahun.Kakak macam biasa la..steady je.baik punya..

Kepada insan2 di luar sana, malu la kalu tak puasa dah tua2....

Semoga anak2 ibu akan terus menunaikan kewajipan nie sampai bila2...jgn dah besar nanti tak nak puasa pulak...

Perjalanan Hidup Kami

Daisypath Anniversary tickers