Monday, March 15, 2010

Wasiat ibu..

Kepada semua..kali nie saya nak kongsi sesuatu bersama..iaitu sebuah puisi yang saya ambil dr internet.Saya rasa tersentuh bila membaca puisi ini..jadi tak salah sekiranya saya kongsikan ia bersama kalian..Saya tidak berapa pandai untuk berpuisi..sbb tue copy org punyer puisi..(sorry to the writer..hu3)

Dituju khas untuk anak-anak ku..NUR AUNI NAQIBA & HAZIM FAKHRUDDIN


WASIAT IBU


Bila kau dewasa anakku

Telaga kasih ayah bonda jangan dikeringkan

Secalit luka usah tergaris

Biar tiada airmata yang tumpah

Tegakkan mereka di tugu paling mulia

Agar tasik kebahagiaan

Bisa mengepung kehidupan


Bila kau dewasa anakku

Biar Al Quran menjadi bacaan harianmu

Sunnah Nabi menjadi rujukanmu

Agar kau tidak tersesat di belantara dunia

Yang paling kelam dan gelap

Kelak rohmu bisa digamit bidadari Syurga


Bila kau dewasa anakku

Biarlah pilihanmu wanita solehah

Bakal penyejuk hati dan matamu

Kaulah nakhoda pengemudi utama

Usah kau layari

Sungai JahamanYang merah menyala

Kerana Sungai Firdaus berair madu

Yang sedia menantimu dengan keredhaan Ilahi


Bila kau dewasa anakku

Dalam munajat dan doaku

Biarlah lahir seorang mukmin sejati

Bersungguh sungguh memikul

Tanggung jawab dan amanah Allah


by Mutiara, Kuala Lumpur

No comments:

Post a Comment