Sunday, April 11, 2010

Ya Tuhan..

...tersentuh hati bila lihat rakan sekerja terbaring di katil hospital...tak kenal siapa..tak tahu dirinya di mana..siapa keluarganya..tapi apa yg buat aku jadi kuat bila lihat si isteri dgn penuh sabar..prihatin..kasih..di sisi si suami....tinggal kan anak yg baru berusia 2bulan..utk menjaga si suami di hospital..
Aku cuba meletakkan situasi itu pada diriku..Ya Tuhan...mampukah aku?..tapi aku percaya..Sesuatu ujian yg dtg pada manusia dari-Nya..masih mampu utk di atasi..kerana Allah tak akanmenguji manusia di luar kemampuan mrk...
Aku ada bertanya pada suami..bagaimana sekiranya..aku yg terlantar begitu..adakah dia akan terus di sisi atau meninggalkan aku?...Jawabnya...dia akan menjagaku...semoga apa yg di lafazkan tulus dr hatinya..dan aku juga tidak menolak kemungkinan bila kita diuji...ada masanya janji tinggal janji..doaku..dan harapan ku..semoga kita akan terus bersama dalam susah dan senang...AMIN..
Buat kak anis dan keluarga..semoga tabah menghadapi dugaan..kami doakan..semoga semua urusan berjalan dgn lancar..dan ustaz akan sihat seperti sedia kala...AMIN..
* ...istri sanggup bekorban segalanya utk suami...suami?...renung2kanlah...*

No comments:

Post a Comment