Wednesday, December 28, 2011

9 tahun yang lalu...

Yea..pejam celik..pejam celik..

setelah melalui asam garam berumahtangga..

rupanya,

rumahtangga kami telah pun berusia 9 tahun!!

So,

next year usia perkahwinan kami akan mengjangkau 10 tahun.,

seandainya Allah memberi kami peluang bersama..dapatlah aku dan suami menyambut hari ulang tahun perkahwinan kami yg telah menjangkau 1 dekad


Kad jemputan .. al maklumlah masa majlis aku tue, kami takde budget sanngat..sebab aku masih tahun 1 kat upsi, suami aku pulak baru kerja dalam 4 bulan

he3..

bukan gatal nak kawin tapi nak elak dari segala macam perkara..

itu lebih baik kan..kih3 (ayat cover)

dengan sekali lafaz..aku sah menjadi isteri abang..

ermmm..sebab masa tu zaman gawat..

hantaran dari abang rm4k

batal air sembahyang dari abang..seutas gelang dan sebentuk cincin

duit mas kahwin rm 1k

tapi gelang dan cincin dah hilang..kena curi..ermm xde rezeki


kenapa aku mention nilai wang hantaran???

saje..sebab bagi aku, jumlah wang hantaran bukan ukuran kebahgiaan sesebuah rumahtangga.. walau sejuta sekali pun, tapi takde persefahaman buat apa kan..

baju sanding kami sebenarnya warna hijau..

tapi mak andam call sehari sebelum majlis, bgtau yg baju aku nak tue, ada pengantin sebelum kami tak pulangkan lagi..diorang simpan gamaknyer..

bukan aku yang menangis..mak andam yang menangis..

kelakar bila diingat balik..

mujur aku jenis yang tak kisah..belasah je lah..dah takde rezeki kan..

yang penting majlis berjalan lancar..


dan yang paling best..majlis aku masa tue..kawan2 masa kat uitm arau ramai yg datang..kawan2 yg team palapes pun datang..terima kasih kawan2..love you all..


Semoga usia perkahwinan kami berpanjangan..bahagia hingga akhir hayat..

Semoga Allah berikan kami ketabahan dalam melalui dugaan yg kami sendiri tak tahu apa kan berlaku masa akan datang...

No comments:

Post a Comment