Tuesday, May 31, 2011

ahakssss Tounge Twister

Alahai...comel sungguh pic kat bawah nie....


hahahahaaaa...











kenapa mesti gambar nie yang perlu saya letak eak...

apa kena mengena dengan "title" hri nie..

macam nie,sementara menunggu anak2 murid saya membuat lembaran kerja,saya menyelak surat khabar yg ada di atas meja guru..Utusan Malaysia ..Isnin...

ada selitan akhabar dalam tulisan jawi..




tergeliat lidah nie membaca artikel tu dalam jawi..

tetiba saya rasa macam satu perasaan yang kesal dtg dengan tiba2.

KENAPA?

YA ALLAH...


aku semakin jauh...lupa pada tulisan itu...iaitu jawi...

masih ramai kah generasi muda yg seangkatan dengan saya yang telah lupa pada tulisan itu..

tak boleh jadi nie...saya mesti cari satu alternatif supaya saya tidak terus lupa pada tulisan itu..


maka..misi cuti sekolah nie...mulakan dengan membaca artikel jawi..


at least satu topik pendek...ok la kan..dari takde langsung..


so..


JOM KITA BACA BAHAN BACAAN DALAM JAWI!!!!!


No comments:

Post a Comment