Wednesday, December 1, 2010

part 2: wujud ku di sini...

Kolej Mayang

kolej nie lah tempat aku duduk selama di Uitm nie..macam2 kisah dan kenangan di kolej nie..kalau nak di cerita,mahu 2-3 pages...he3..

kolej nie sebenarnya..kolej yang di reserve utk siswi yang join PALAPES..advantage utk mereka yang join unit beruniform nie...depa boleh duduk kolej nie hingga tamat belajar..dan aku juga antara yang join uniform nie...cuma aku nie..askar yang gugur di medan tempur..

hehehe...

maknanya...aku tak sempat tauliah macam kawan2 yang lain..setakat intermediate je join this club..itu pun dah sangat banyak ilmu yang aku dapat..

tennis court nie bersebelahan dengan kolej inai..

kalau tak silap aku..kat sinilah kami kena 'belasah' dengan senior ROTU..salam perkenalan katanya...ada yang muntah hijau kau...mahu tak nya...kena side roll n foward roll...

apepun..itu kenangan dan pengalaman terindah yang aku ada sepanjang di uitm

(next entry kita story dengan panjang lebar tentang ROTU eak)


deretan kolej kediaman baru..di bahagian belakang dan kalau tak silap dulu bahagian nie..kawasan ladang untuk course DPIM..ada 3 kolej kalau tak silap.


A famous stop station for students Uitm..The Mushroom..

di sini lah port kami buat diskusi..dan juga dating...he3...bagi yang ada couple kat dlm uitm la..sini gak tempat students lepak..kalau tak silap kat sini tempat kedai buku..fotocopy...cafe..kalau bulan ramadhan..di sini lah bazar ramadhan uitm di buka..



auni berada di tengah2 mushroom...nampak tak kedai di belakang auni tue...masa aku belajar kat sini..situ lah tempat glamour student hantar fotokopi...n binding ETR..(bagi students yang xde kenderaan la...coz nak kuar jauh..)


Pusat Islam

solat di sini..terasa damai sekali...perkara paling seronok di sini bila bulan ramadhan..ramai2 ke PI untuk solat terawih..siswa dan siswi akan jalan beramai2 ke PI..seronok betul...


Hu2...wayar2 yang berselirat tue..masa aku belajar kat situ dulu..macam tue gak..aku datang sini selepas 12 tahun...masih gak macam tue...sabar je lah..

(pi c gerai terdelete)
:(

students akan membanjiri gerai makan nie..seawal pagi sampai lah malam..dining ada jer makanan...tapi ikut waktu..jadi bagi mereka2 yang inginkan menu yang pelbagai..dan makan ikut suka waktunya..di sini lah port mereka..pada yang ada kenderaan sendiri..mereka ke gerai2 di luar kampus..

dalam banyak2 perubahan dalam uitm nie...cuma signboard nie jer yang aku rasa memang baru...ha3...gerai makan kat situ pun..x berubah..masih macam dulu...ATM BSN tue..still macam tue gak...he3..



Pusat Kesihatan UiTM Arau..
tempat nie memang amat2 nostalgia buat aku..
nak tau kenapa?
ermmm...waktu orientasi pelajar baru...aku tak dapat join kawan2 yang lain..sebab aku admitted kat klinik nie la...1 week..
macam biasalah penyakit aku..alergi yang agak teruk..kalau tak silap..my coursemate yang hantar..Rieza..selama seminggu aku duduk sorang2 dalam wad tue..sebelah pagi jer baru ada orang yang teman..HA ada gak dtg sebelah malam..itu pun sebab nak bagi injection kat aku...seram gak malam2 kat situ...
Pada sebelah petang..kalau takde kuliah..aku dan kawan2 suka ronda2....nie jalan nak ke netball court..sebelah tepi tue..yang macam ruma teres..itu asrama beringin..satu2 nya asrama yang agak terasing dengan asrama yang lain..asrama siswi..biasanya junior akan di tempatkan di situ..
ini lah asrama beringin...binaan nya agak lama sikit..kalau tak silap asrama ni satu pagar dengan klinik Uitm..



bukan setakat Uitm di hatiku...tapi sukan yang paling aku minat ialah bola jaring..dari umur 10 tahun aku dah terlibat dengan bola jaring..di padang ini jugalah aku dan rakan2 bermain bola jaring..biasanya kami main untuk interpart...setakat yang our team join ...JOHAN...hehehe3...
ermmm...biasanya aku main posisi GK atau GD..Wan Nurfazeela as GS, Hanny as GA, Dekna as Centre...n yang lain...erkkk dah tak ingat la pulak...hu3...
sampai sekarang pun aku masih main netball...main untuk PSKPP dan Open Game..

hijau nan terbentang..syahdu pemandangan..
ada orang kata Uitm Arau tak best...ceruk...hulu...xde hiburan...
ada orang kata Uitm Arau tak cantik..kemudahan tak bagus..
ITU ORG KATA..
setiap orang punya pendapat tersendiri hokey..
since aku belajar di sini..tak rasa ada yg kurang...Tak best??? dari segi apa yang tak best???kemudahan? hiburan?hulu?
erkkk...
aku tak rasa uitm ni ceruk...mungkin sebab aku sendiri di besarkan di kampung yang tak punya kemudahan yang terbaik..(dulu la...) kepayahan hidup buat aku lebih berdikari bila di sana..thanks to mak ayah...dan aku rasa..di situ jauh lebih baik dari tempat kelahiran aku..(waktu tue la)..Uitm Arau memang cantik..memadai utk keselesaan belajar di sana..di atas bukit tue lah tempat aku hilangkan stress...biasalah bila belajar stress mesti ada..bila ada di atas situ..aku boleh nampak sawah menghijau...pokok2 menghijau...udara yang segar..
seriously...aku memang suka sangat2 bila di atas bukit tue..
terasa diri ni amat kerdil...dikelilingi oleh ciptaan Allah yang sungguh damai..
aku memandang segenap penjuru di situ dengan mata hati...,mungkin aku merasa damai...
satu yang tak best...bagi diri aku la..
jauh dari mak ayah..dan adik beradik..
terasa sepi...dan sunyi...
emmm...bus stand kangar..
salah satu tempat fofular mereka2 yg bergelar..murid .. siswa dan siswi..
he3..of course la ..dah tentu2 ni tempat dok bawa mai n pi ke kampung halaman bila cuti..
pantang ada cuti..menderu kami2 beli tiket..asal buka semester baru jer..bukan nak tgk jadual kuliah...tapi tengok takwim dulu...bila cuti..ha3...senang nak sediakan tiket tak mau berebut beli tiket....(..entah2..aku jer kot yang camtu....)
so...
setakat nie la dulu eak cerita Uitm di hatiku...

To Continue....

No comments:

Post a Comment