Tuesday, April 23, 2013

Jaga MULUT!

Selamat Petang Semua...

Assalamualaikum..pembuka bicara...

Errrmmmm...AAaaarrrghhh!! Bosan pulak nak baca facebook.Sebab kat wall majoritinya penuh dengan cerita PRU13. Sangat2 bosan okey!!!

Bunyinya macam saya ni tak de semangat patriotism..takde semangat kenegaraan...atau cintakan Negara kan.. Tak kisah lah..sebabnya saya dah muak...sangat muak...Saya tahu lah siapa yang saya pilih!!!

Rasanya sama je semua parti...lebih ramai yang berkempen...hanya untuk kepentingan sendiri je...
Ye!! saya seorang penjawat awam..dan saya tak kata yang saya ni org DAP, PAS, UMNO,PKR atau BEBAS...Sebab..undi adalah rahsia..

Jangan lah terlalu obsess dgn parti2 yang diikuti..kenapa perlu nak komplen atau nak bersuara benda2 yang entah betul atau tidak..kita di kurniakan akal dan fikiran untuk menilai..tapi bukannya sesuka hati nak bersuara..YA...bersuara hak kita..tapi betul kah yang kalian suarakan tu..

Kata...jadilah seorang yg professional..kita ni professional sangat ke..mesti ada yang jawap..KITA BUKAN MALAIKAT!..tak lari dari salah...so..apa bezanya orang yang bertanding tue..They All Also NOT MALAIKAT...tak lari dari buat salah...

Biarlah diorg tu salah..siapa kita nak hokum org tu kata salah...dosa besar lah...yg kita dok perbesar2kan cerita tu..entah betul atau salah...tak dosa ke..agak2 la kalau nak bercakap nak dekat PRU ni..yang tukang dengar pun..jangan lah nak melatah sangat...fikir...jaga MULUT tu..bak kata Ustaz DON...

Sekian!!

No comments:

Post a Comment