Friday, January 4, 2013

10th Anniversary..

Syukur Alhamdulillah...
Dengan rahmat-Mu .. Ya Allah..
Dengan izin-Mu...Ya Allah...
Usia perkahwinan kami telah pun meniti 10 tahun lamanya..

Segala suka-duka..di lalui bersama..
bersama mengharungi onak duri berumah tangga yang sesungguhnya amat mengharapkan 1001 rasa sabar..toleransi..dan macam2 lg.. untuk terus bersama..


Ya Allah..ya Tuhanku...
Sesungguhnya kami bersyukur dengan apa yang telah Kau berikan ke atas kami...
Semoga ikatan ini akan terus kekal bahagia hingga akhir hayat kami..
Berikanlah kami kekuatan dan juga petunjuk Mu Ya Allah untuk terus berdiri di muka bumi ini..agar perjalanan hidup kami tidak jauh tersasar dari landasan Iman...dan tuntutan Mu..

Ya Allah...Ya Tuhan ku..
Syukur kehadratmu Ya Allah dengan apa yang telah kau uji ke atas kami...
Dengan ujian dari-Mu..kami terus belajar mengenal hati budi masing2..
 Syukur...syukur...
Alhamdulillah..


ALLAAHUMMA ALLIF BAINANAA KAMAA ALLAFTA BAINA AADAMA WA HAWWAA’A WA KAMAA ALLAFTA BAINA YUUSUFA WA ZULAIKHAA WA KAMAA ALLAFTA BAINA SAYYIDINAA ‘ALIYYIN WA FAATHIMATAZ ZAHRAA’ WA KAMAA ALLAFTA BAINA SAYYIDINAA MUHAMMADIN WA KHADIIJATAL KUBRAA WA ‘AA’ISYATAR RIDHAA.




“Wahai Allah! Satukanlah kami sebagaimana telah Engkau satukan antara Adam dan Siti Hawa, dan sebagaimana telah Engkau satukan antara Yusuf dan Zulaikha, dan sebagaimana telah Engkau satukan antara Sayyidina Ali dan Fatimah az-Zahra, dan sebagaimana telah Engkau satukan antara Penghulu kami, nabi Muhammad, dan Khadijah al-Kubra serta Aisyah ar-Ridha”.



Sumber : Buku Pedoman Do’a Dzikir & Wirid Edisi Lengkap Ust. Drs. Ahmad Seadie Penerbit : Rica Grafika Jakarta (i'm sharing this doa from: http://www.keren.web.id/doa-mohon-panjang-jodoh.html)

No comments:

Post a Comment