Thursday, April 12, 2012

report from ustazah

Pagi nie ibu yg hantar adik ke sekolah. Budak hencem n aktif nie kan...kan..kan..

..My Hero..

Selalunya adik sampai kat sekolah ibu, atuk akan amik adik n bawak ke sekolah dia.Tapi pagi nie, adik in good mood..so persiapan untuk ke sekolah berjalan dengan lancar..he3..kalau tak sampai je sekolah ibu mesti dah loceng.

Oklah..pastu macam biasa adik akan breakfast kat kantin before going to school..as usual he orders 2 pieces curry-puff and a cup of tea..hah kellaaaaaaaaaas gitu menu my hero..kih3

After breakfast ibu pun hantar adik ke sekolah.dan seperti biasa ler juga..sepanjang perjalanan ke sekolah..macam2 amanat dan azimat dari ibu..(hissshhhh membebel je la ibu nie...) mahu tak membebel sebab adik ada satu hobi..yg amat sangat dikuatiri...BAWA MAINAN .. ke sekolah..so this morning he promised to me..(bersungguh-sungguh tue).."ibu...adik janji..adik janji tau bu, tak akan main waktu belajar.adik main masa rehat... :)"

Elok sampai sekolah adik, Ustazah Ana jumpa ibu..tue dia..aduan dari ustazah..
  1. adik malas nak menulis
  2. kuat bercakap dalam kelas
  3. adik suka bertanya beria2 tapi tak buat pun kerja
  4. selalu kena marah sebab buat keje sekolah cincai boncai..
  5. adik sebenarnya lebih cerdas..mudah dapat bila belajar..tapi MALAS..
hamik kau..banyak nyer laporan dari ustazah...macam mana nie dik oiii...ibu pesan suruh ustazah jentik dengan getah tempe jer kalau dia malas..sebab adik memang alergi dengan getah tue..hahhahaaa.

Balik sekolah ibu bagitau nenek..nenek mencadangkan supaya..adik di hantar ke sekolah yg di ajar oleh cikgu askar @ polis..terkedu dia dengar...BUT..the good impact... adik terus mandi..pas mandi terus makan..pastu..terus amik buku n belajar...Hahahhaaa...itu ler my hero..ada jer reason dia..n keletah dia..berbeza betul dengan kakak..

No comments:

Post a Comment