Tuesday, February 21, 2012

MeNgaruT...

Aku terpanggil untuk meluahkan sesuatu yang bg pandangan aku ianya mengarut!!! (it just opinion from my sight..kalu disagree..just ignore ok..x kena bayar pun.)Adakah kebahgiaan terletak pada wang ringgit hingga melupakan dasar kemanusiaan...adakah kasih sayang boleh dijual beli dengan wang ringgit...
Aku tak menafikan jika hari ini ..senang citer everything is MONEY...tapi adakah kita perlukan MONEY untuk mengadu domba dengan DIA yg maha pencipta seluruh alam..dan maha mengetahui...hinggakan lupa 5 waktu yg penting..(also remind myself)
Sewenang-wenang nyer kata "Aku ada duit...aku bleh beli apa saja...aku boleh miliki yg berjenama.."....YEA you are right Miss/Mr/Madam..tapinya..kalau BELI baju sampai BERIBU...tapi aurat ko nampak buat apa dik oiiii....Kalau ko mampu terlebih2 sgt..ingat ZAKAT dah bayar ke belom..
Satu lagi..dah menjadi TREND anak2 muda sekarang..hidup penuh GAYA..bak kata omputeh..GAYA..MUTU dan KEUNGGULAN...yea...tapi..MAK AYAH KAT KAMPUNG...ko dah bagi duit belanja ke belum...ni tidak..hujung bulan balik MINTAK DUIT ORG TUA....nak bayar KERETA>>>RUMAH...yerrrrrrrrrkkkk....duduk bandar bergaya..kereta menjalar...rupa2nye org tua yang di kampung bayarkan..PATUT ke? MENGARUT!!!!
Nauzubillah le..mintak sangat2 jangan jadi kat anak2 aku...adik beradik aku..atau sedara mara aku..

LU fikir Lah SENDIRI!!!!!!

No comments:

Post a Comment